加古川校の
アミティースクールニュース

アミティースクールニュース アミティースクールニュースAmity School News

2025.03.18
お知らせ

サプリメンタリーレッスン3  外国人オンデマンドQuestion

【メインカード】
3/25 - 3/29  -  we, you

【サプリメンタリーレッスン4 外国人オンデマンドQuestion】

※Eコース


※Iコース
When will Rola fly from San Francisco to Orlando?
1)March
2)April

※Lコース

Which country is bigger Japan or Chile?
2025.03.12
お知らせ

サプリメンタリーレッスン3  外国人オンデマンドQuestion

【メインカード】
3/12 - 3/22  -  they, this, those

【サプリメンタリーレッスン3 外国人オンデマンドQuestion】

※Eコース
【Page 2, Left side, Pocket 5】
Which vegetables does the teacher put into the pot?
1. a potato and a pumpkin
2. a carrot and a green pepper

※Iコース
【Page 2】
In the scenes with the girl and her mom, what color is her bag and what letter is on her bag?
(1) It's yellow and has the letter L.
(2) It's blue and has the letter P.

※Lコース
【Page 2, Left side, Pocket4】
Which two vocabulary cards were behind the curtain on the stage?
2025.03.05
お知らせ

ユニット5 レッスン4 外国人オンデマンドQuestion

【メインカード】
3/12- 3/19  -   that, there, these

【ユニット5 レッスン4 外国人オンデマンドQuestion】

※Eコース
【Page 3, Right Side, Pocket 2】
Where is the bag?
1. The bag is on the sofa.
2. The bag is under the chair.

※Iコース
【Page 3, Right Side, Pocket 2】
How do we get to the boat house?
(1) First, go north. Then, go west.
(2) First, go east. Then, go south.
※Lコース
【Page 3, Left side, Pocket 2】
In the activity, what will you do when you finish babysitting?
2025.02.28
お知らせ

P4 - Let's go!🏃‍♀️さあ行こう!🏃‍♂️

In our P4 classes this week we are working on expressing where we want do go. As well as describing the direction the place is in.

Example:
- Where should we go?
- Let's go to the cabin.🛖
- Is the cabin to the north?🧭
- Yes, it is./No, it's to the east.

To practice this at home, try thinking of places you like going and make your own sentences!

Example:
- Let's to to the restaurant!🍴

今週の P4 クラスでは、行きたい場所を表現する練習をしています。また、その場所の方向を説明する練習もしています。

例:
- どこに行けばいいですか?
- キャビンに行きましょう。🛖
- キャビンは にありますか?🧭
- はい、そうです。/いいえ、 にあります。

自宅で練習するには、行きたい場所を考えて、自分で文章を作ってみてください。

例:
- レストランに行きましょう!🍴
2025.02.26
お知らせ

ユニット5 レッスン3 外国人オンデマンドQuestion

【メインカード】
3/5- 3/11  -   he, here, I, she

【ユニット5 レッスン3 外国人オンデマンドQuestion】

※Eコース
【Page 2, Right side, Pocket 3】
How many video games does Tate Teacher have?
1. He has three.
2. He has four.

※Iコース
【Page 2, Right Side, Pocket 3】
In the activity, how many fish are in the pond?
(1) 8 fish
(2) 10 fish

※Lコース
【Page 2, Right Pocket 3】
When were you jogging yesterday?
2025.02.25
お知らせ

P7 - School rules

In our P7 classes this unit we are working on talking about school rules. Last week we talked about what is allowed and what is not allowed at school.

Example:
- Is getting a perm allowed at your school?
- Yes, it is allowed. / No way! I would get in trouble!
- Do you think that's a good rule?
- Yes, because getting a perm is dangerous. / No, we should be allowed to get a perm because it is stylish.

This week we are talking about things that are required to do at school. When something is required it is another way of saying it is a rule you must follow. Examples of this would be wearing school uniforms, or having cleaning duty after class.

Try thinking of things that are required at your school, do you like those things? Do you think it makes sense for them to be required? Be prepared to share in class!

このユニットのP7のクラスでは、学校のルールについて話しています。先週は、学校で何が許され、何が許されないかについて話しました。

例えば
- あなたの学校ではパーマをかけてもいいですか。
- はい、許可されています。/ まさか!そんなことしたら怒られるよ!
- それは良いルールだと思いますか?
- パーマをかけるのは危険だから。/ いいえ、パーマをかけるのはおしゃれだから許されるべきです。

今週は、学校で義務付けられていることについて話しています。何かが義務付けられているということは、別の言い方をすれば、必ず守らなければならないルールということです。例えば、制服を着るとか、授業の後に掃除当番があるとか。

学校で義務付けられていることを思い浮かべてみてください。学校で義務付けられていることに意味があると思いますか?クラスで発表できるように準備しておきましょう!
2025.02.21
お知らせ

P5 - Time

In our P5 classes this week we are working on describing the times other people did things in the past, particularly what people did yesterday.

In this weeks lesson we are using very easy times! 7:00 A.M., 10:00 A.M., 1:00 P.M., 4:00 P.M., are just a few of the times we will be working with. When talking about time and it is only the hour, with no minutes, we normally say 'It is 4 o'clock' but since we are also using A.M. and P.M. we only would need to say 'It is 4 P.M.' without adding the word 'o'clock'.

Since we are talking about various activities, we will also be practicing using the word 'at'.

Example:
- She was reading a novel at 1:00 P.M. yesterday.
- I go to Amity at 4:00 P.M.

今週の P5 クラスでは、過去に他の人が何かをした時間、特に昨日の人々の行動を説明することに取り組んでいます。

今週のレッスンでは、非常に簡単な時間を使用します。午前 7 時、午前 10 時、午後 1 時、午後 4 時などは、私たちが扱う時間のほんの一部です。時間について話すとき、分ではなく時間だけの場合、通常は「4 時です」と言いますが、午前と午後も使用しているため、「o'clock」という単語を付けずに「午後 4 時です」と言うだけで済みます。

さまざまな活動について話しているので、「at」という単語の使用も練習します。

例:
- 彼女は昨日午後 1 時に小説を読んでいました。
- 私は午後 4 時にアミティに行きます。
2025.02.19
お知らせ

P4 - On, At, In

In our P4 classes this week we are working on talking about the location of people and places. For example, this week we are learning the words 'on', 'at', and 'in' to describe the locations of people.

On - In this lesson we use to on describe being on top of something. Like sitting on a chair.
- He is on the hill.⛰️ They are on the trail.🚶

At - We use at in this lesson to describe being at a specific location. Like you are learning at Amity.
- She is at the campsite.🏕️ They are at the pond.🏞️

In - We use this word to describe being literally inside of something. Like how your feet are in your shoes.
- They are in the stream.🌊She is in the forest.🌲🌳

今週のP4クラスでは、人や場所の位置について話すことに取り組んでいます。例えば、今週は'on'、'at'、'in'という単語を学び、人の場所を表現します。

On - このレッスンでは、何かの上に乗っていることを on で表現します。椅子の上に座っているように。
- 彼は丘の上にいる。⛰️彼らは小道の上にいる。🚶

At - このレッスンでは、特定の場所にいることを表現するためにatを使用します。あなたがアミティーで学んでいるように。
- 彼女はキャンプ場にいます。🏕️彼らは池にいる。🏞️

In - 私たちはこの単語を使って、文字通り何かの中にいることを表現します。あなたの足が靴の中にあるように。
- 彼らは小川にいる。🌊彼女は森にいる🌳🌳。
2025.02.19
お知らせ

ユニット5 レッスン2 外国人オンデマンドQuestion

【メインカード】
2/26- 3/1  -   up, with

【ユニット5 レッスン2 外国人オンデマンドQuestion】

※Eコース
【Page 2, Right side, Pocket 3】
In the last activity, where is the cup?
1. It's under the chair.
2. It's on the table.

※Iコース
【Page 2, Left Side, Pocket 4】
In the activity, where are the bears hiding?
(1) behind the field and the cabin
(2) behind the boat house and the garden

※Lコース
【Page 2, Right Pocket 3】
In the activity, what will Ken be doing at 9:00am tomorrow?
2025.02.14
お知らせ

P2 - This and That vs. These and Those

In our P2 classes this week we are continuing to work on using the words 'These' and 'Those'.

Many times this year we have worked on the words 'This' and 'That'. We use these words to describe a single object either close to us (This) or far away from us (That). For single objects we also use the word 'It'.

example:
- What is this?
- It is a cat.

But now we are working on 'These' and 'Those' to describe more than one thing either close to us (These) or far away from us (Those). For more than one object we use the word 'They'.

example:
- What are these?
- They are cats.

今週のP2クラスでは、引き続き'These'と'Those'の使い方を学びます。

今年、私たちは何度も'This'と'That'という単語を使ってきました。これらの単語は、近くにあるもの(This)や遠くにあるもの(That)を表すときに使います。また、1つの物には'It'という単語も使います。

example:
- What is this?
- It is a cat.

しかし今、私たちは「These」や「Those」を使って、私たちの近くにあるもの(These)や遠くにあるもの(Those)を表現しています。つ以上のものには「They」を使います。

example:
- What are these?
- They are cats.